Deze Algemene Voorwaarden zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Overleg Zelfregulering (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking op 1 juni 2014.

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Aanbieding

Artikel 5 - Overeenkomst

Artikel 6 - Recht om de overeenkomst te herroepen

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel 8 - Uitoefening door de consument van het herroepingsrecht en de kosten daarvan

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting van het recht om de overeenkomst te herroepen

Artikel 11 - Prijs

Artikel 12 - Conformiteit en aanvullende garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Transacties met betrekking tot duur: looptijd, opzegging en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenprocedure

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Industriegarantie

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 20 - Wijzigingen van de Algemene Voorwaarden

Artikel 1 Definities

In deze algemene voorwaarden gelden de volgende definities:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze goederen, digitale inhoud en/of diensten op basis van een overeenkomst door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij tussen deze derde en de ondernemer.
  2. Bedenktijd: een termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
  3. Consument: een natuurlijk persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
  4. Dag: kalenderdag.
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm worden geproduceerd en geleverd.
  6. Contract voor bepaalde tijd: een contract dat betrekking heeft op de regelmatige levering van goederen, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode.
  7. Duurzame drager: ieder hulpmiddel – waaronder begrepen e-mail – waarmee de consument of ondernemer informatie die aan hem persoonlijk is gericht, kan opslaan op een manier die toekomstige toegang of gebruik mogelijk maakt gedurende een periode die is aangepast aan het doel waarvoor de informatie bestemd is, en die het mogelijk maakt dat de opgeslagen informatie informatie die onveranderd moet worden weergegeven.
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om tijdens de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
  9. Ondernemer: een natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem van verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van een of meer middelen voor communicatie op afstand.
  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I bij deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage I hoeft niet te worden verstrekt indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt in verband met zijn bestelling.
  12. Techniek voor communicatie op afstand: een middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Bedrijfsnaam: Atelier Amazing Hair

Opererend onder de namen: Dianabeauty.nl, Dianacosmetics.nl, Prohaar.nl, Diana Beauty & Creative

Bedrijfsadres:

Mendelssohnstraat 68 5144GH, Waalwijk

Telefoonnummer: +31682574808 E-mailadres: info@dianacosmetics.nl

Beschikbaarheid:

Van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 15.00 uur

KvK-nummer: 68032862 BTW-nummer: NL002512058B20

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze Algemene Voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame datadrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstvoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich bij tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die het meest gunstig is. naar hem.
  5. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de bestelling wordt uitgevoerd door het afronden van de betaling (betalingsbevestiging). De overeenkomst is te allen tijde openbaar toegankelijk op een zichtbare plaats onderaan de website en de consument kan altijd kennis nemen van de inhoud ervan.

Artikel 4 - Aanbieding

  1. Indien het aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of aan bepaalde voorwaarden verbonden is, wordt dit duidelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat informatie die voor de consument duidelijk maakt welke rechten en plichten aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 - Overeenkomst

  1. Een overeenkomst komt, met inachtneming van lid 4, tot stand wanneer de consument het aanbod aanvaardt en voldoet aan de gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg aanvaardt, bevestigt de ondernemer de ontvangst van de aanvaarding onverwijld langs elektronische weg. Totdat de aanvaarding door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst herroepen.
  3. Bij een elektronische overeenkomst treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige online omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer mag zich binnen wettelijke grenzen op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen en van feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek gerechtvaardigde redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, heeft hij het recht gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. Uiterlijk bij levering van het product, dienst of digitale inhoud zal de ondernemer aan de consument, schriftelijk of op een manier die het voor de consument mogelijk maakt deze op een gemakkelijk toegankelijke manier op te slaan op een duurzame gegevensdrager, de volgende informatie meesturen:

A. Adres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan; 

B. Voorwaarden en wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; 

C. Informatie over garanties en after-sales service; 

D. De prijs inclusief alle belastingen van het product, de dienst of de digitale inhoud; indien van toepassing, bezorgkosten; en wijze van betaling, levering of uitvoering van de overeenkomst op afstand; 

E. Vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst wordt aangegaan voor een periode langer dan één jaar of voor onbepaalde tijd; 

F. Als de consument een herroepingsrecht heeft – een modelformulier voor herroeping.

In geval van een in de tijd beperkte transactie is de bepaling van het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Voor producten:

  1. De consument kan binnen 14 dagen zonder opgave van redenen de productkoopovereenkomst herroepen. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave daarvan verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde termijn voor herroeping gaat in op de dag nadat de consument, of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen.
  3. Door hun aard is aangekochte digitale inhoud niet onderworpen aan het herroepingsrecht zodra de bestelling is uitgevoerd.

    Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

    1. Tijdens de herroepingstermijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Zij zullen het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt is dat de consument het product mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel zou doen.
    2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product als gevolg van handelingen die verder gaan dan toegestaan in lid 1. Als de consument het product echter gebruikt op een manier die het ongeschikt maakt voor verdere verkoop, draagt hij de volledige verantwoordelijkheid en moet hij de kosten voor zijn rekening nemen. kosten voor het opnieuw verzenden van het product naar hun adres als zij het product retourneren naar de vestigingsplaats van de ondernemer en de retourzending niet wordt geaccepteerd om redenen die verder gaan dan toegestaan in lid 1.
    3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

      Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en de kosten daarvan

      1. Als de consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, dient hij dit binnen de herroepingstermijn schriftelijk aan de ondernemer mede te delen via het e-mailadres info@dianacosmetics.nl of WhatsApp +31682574808De consument moet het product onverwijld, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, retourneren of overhandigen aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. Als de consument het product terugstuurt voordat de herroepingstermijn is verstreken, voldoet de consument altijd aan de retourtermijn.
      2. De consument zendt het product terug met alle geleverde accessoires, freebies en vouchers, indien rationeel mogelijk, in originele staat en verpakking en conform de door de ondernemer verstrekte duidelijke en redelijke instructies, en goed beschermd tegen beschadiging.
      3. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
      4. De consument draagt de directe kosten van het terugzenden van het product. De consument hoeft de retourkosten niet te dragen als de ondernemer heeft verklaard deze voor zijn rekening te nemen.
      5. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht en zich houdt aan de naleving van artikel 8 lid 1 en 2, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

        Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

        1. Als de ondernemer de consument de mogelijkheid heeft gegeven om de herroeping op elektronische wijze te melden, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
        2. De ondernemer zal alle door hem gedane betalingen, inclusief de leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen vanaf de dag waarop de consument hem de herroeping van de overeenkomst heeft medegedeeld, aan de consument terugbetalen. Tenzij de ondernemer heeft voorgesteld het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot het product is ontvangen of tot de consument heeft bewezen dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
        3. De ondernemer zal terugbetalen via hetzelfde betaalmiddel als de consument heeft gebruikt, tenzij de consument akkoord heeft gegaan met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
        4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

          Artikel 10 - Uitsluiting van het recht om de overeenkomst te herroepen

          1. De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
          2. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waar de ondernemer geen invloed op heeft en die zich tijdens de herroepingstermijn kunnen voordoen.
          3. Contracten gesloten op een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een wijze van verkopen waarbij de ondernemer producten, digitale inhoud en/of diensten aanbiedt aan de consument, die op de veiling aanwezig is of de mogelijkheid heeft aanwezig te zijn, onder toezicht van een veilingmeester, en waarbij de winnende Bieder is verplicht de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen.

            Een dienst en overeenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen wanneer:

            A. de verstrekking is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument;

            B. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de overeenkomst volledig door de ondernemer is uitgevoerd.

          4. Overeenkomsten voor vrijetijdsbesteding als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien.
          5. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en tot stand zijn gekomen op basis van de individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
          6. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
          7. Verzegelde producten die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te retourneren en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
          8. Producten die door hun aard na levering onherroepelijk vermengd zijn met andere artikelen.

            Artikel 11 - Prijs

            1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
            2. Ongeacht het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten aanbieden met variabele prijzen, die gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft. Deze aansprakelijkheid voor schommelingen en het feit dat de opgegeven prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
            3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als zij het gevolg zijn van wettelijke of reglementaire bepalingen.

            4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

              A. ze voortvloeien uit wettelijke of reglementaire bepalingen; of

              B. de consument heeft het recht de overeenkomst te herroepen vanaf de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

            5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

              Artikel 12 - Nakoming van de overeenkomst en aanvullende garantie

              1. De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, redelijke eisen aan betrouwbaarheid en/of bruikbaarheid en de wet- en/of overheidsvoorschriften die gelden op de dag dat de overeenkomst wordt gesloten. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
              2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, producent of importeur verstrekte extra garantie beperkt op geen enkele wijze de rechten en vorderingen die de consument tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer zijn deel van de overeenkomst niet is nagekomen.
              3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent, op grond waarvan zij aan de consument specifieke rechten of vorderingen toekennen die verder gaan dan waartoe hij wettelijk verplicht is indien hij zijn deel van de overeenkomst niet nakomt.

                Artikel 13 - Levering en uitvoering

                1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het accepteren en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot dienstverlening.
                2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer heeft opgegeven.
                3. Met inachtneming van het bepaalde in art. 4 van deze algemene voorwaarden zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een andere levertijd is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien de bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. In dit geval heeft de consument het recht om zonder kosten de overeenkomst te herroepen en heeft hij recht op schadevergoeding.
                4. Na ontbinding van de overeenkomst conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
                5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aangekondigde vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

                Artikel 14 - Transacties gerelateerd aan de duur: de looptijd, opzegging en verlenging

                Beëindiging:

                1. De consument kan een overeenkomst voor onbepaalde tijd voor onbepaalde tijd voor de geregelde levering van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten te allen tijde opzeggen, met inachtneming van daartoe overeengekomen voorwaarden voor herroeping en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
                2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de looptijd opzeggen, met inachtneming van daartoe overeengekomen herroepingsvoorwaarden en een opzegtermijn van minimaal maximaal een maand.
                3. De consument kan de in de vorige paragrafen genoemde overeenkomsten herroepen:

                A. Op elk moment en niet beperkt tot intrekking op een bepaald tijdstip of een bepaalde deadline;

                    B. Vernietig ze tenminste op dezelfde manier waarop ze zijn aangegaan;

                    C. Altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn die de ondernemer heeft gesteld.

                    Verlenging:

                    1. Een overeenkomst voor bepaalde tijd voor de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
                    2. Ongeacht het vorige lid kan een overeenkomst voor bepaalde tijd voor het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden als de consument deze verlengde overeenkomst weigert te aanvaarden. Zij kunnen de verlenging opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
                    3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan voor het geregeld afleveren van producten of diensten kan alleen stilzwijgend voor onbepaalde tijd worden verlengd als de consument te allen tijde kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn bedraagt maximaal drie maanden als de overeenkomst betrekking heeft op het geregeld bezorgen van kranten, nieuws en weekbladen, maar minder frequent dan één keer per maand.
                    4. Een overeenkomst voor bepaalde tijd voor het geregeld ter kennismaking bezorgen van kranten, nieuws en weekbladen (proef- of proefabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of proefperiode.

                      Duur:

                      Als de overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór de overeengekomen duur verzetten.

                      Artikel 15 – Betaling

                      1. Tenzij anders bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de aan de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn of bij het ontbreken van bedenktijd binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. Bij een dienstenovereenkomst gaat deze termijn in op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
                      2. Bij de verkoop van producten aan consumenten kan de consument volgens algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Indien vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst, alvorens de overeengekomen aanbetaling heeft plaatsgevonden.
                      3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in door de ondernemer verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld te melden.
                      4. Indien de consument, nadat hij door de ondernemer op de hoogte is gesteld van de achterstallige betaling en een termijn van 14 dagen heeft gekregen om aan deze verplichtingen te voldoen, niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, wordt bij niet voldoening binnen 14 dagen de wettelijke rente in rekening gebracht. het openstaande bedrag, en de ondernemer is gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. De incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot 2500 EUR; 10% op de volgende 2500 € en 5% op de volgende 5000 € met een minimum van 40 €. De ondernemer kan in het voordeel van de consument afwijken van deze bedragen en percentages.

                        Artikel 16 – Klachtenprocedure

                        1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
                        2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, duidelijk en gedetailleerd omschreven worden ingediend bij de ondernemer, maar in ieder geval binnen 14 dagen.
                        3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 5 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 4 dagen geantwoord met een ontvangstbevestiging en aangegeven wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
                        4. De consument dient de ondernemer minimaal 1 week de tijd te geven om de klacht in onderling overleg af te handelen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor geschillenbeslechting.

                          Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

                          Aanvullende of afwijkende bepalingen ten opzichte van deze algemene voorwaarden mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd of op zodanige wijze te worden vastgelegd dat de consument deze op een toegankelijke manier kan opslaan op een duurzame gegevensdrager.

                          Boxed:

                          Sticky Add To Cart

                          Font: